Filmavond

16 december 2020 | 20:15 - 22:30 uur

Wie: Alleen voor leden van Wijkvereniging Velletri (helaas zijn er door de beperkte zitplaatsen geen introducés toegestaan)
Kosten: Gratis voor leden van wijkvereniging Velletri
Opgeven: Aanmelden per mail naar Mirjam van Aken vóór 15 november. Vermeld de naam/namen wie graag komen.

Let op! VOL=VOL. Wees er op tijd bij want door de huidige omstandigheden mogen er maar 30 personen in de Utopiazaal. Graag niet eerder dan 15 minuten voor aanvang van de film arriveren! Indien de huidige corona maatregelen aangescherpt worden is het mogelijk dat deze activiteit niet door kan gaan, hierover wordt u dan zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

Voor de volwassen leden van de wijkvereniging Velletri draait Filmtheater Fanfare de film, ‘The singing club’.

Introductie van de film

Wereldwijd bestaan er op dit moment een kleine 100 zangkoren van vrouwen van uitgezonden militairen. The singing club verhaalt over een van de eerste, waarbij gelijkgestemden door samen te zingen steun bij elkaar vinden om de onzekerheid over de veiligheid van hun mannen in Afghanistan en de eenzaamheid aan te kunnen en er voor elkaar te zijn, mocht het fout gaan aan de andere kant van de wereld. Kate is een officiersvrouw en zij draagt de last zoals het de partner van een kaderlid betaamt: met stijl. Juist zij komt op het idee om een zangkoor te beginnen. Lisa is van een heel andere soort, maar laat zich toch overtuigen, al moeten er de nodige verschillen worden overbrugd.

Verenigd Koninkrijk 2019. Regie: Peter Cattaneo. Duur 110’ Met: Kristin Scott Thomas, Sharon Horgan e.a.

De film wordt zonder pauze vertoond en een trailer vindt u hier op YouTube.

Filmavond

16 december 2020